تبلیغات
اتاق فکر - چرا شما کتابی با عنوان« اتاق فکر» نوشته اید ؟راهداری نویسنده اتاق فکر در 10 گام

با فکر مناسب به موفقیت برسید

صفحات سایت

ابر برچسبها

آمار سایت




چرا شما کتابی با عنوان« اتاق فکر» نوشته اید ؟راهداری نویسنده اتاق فکر در 10 گام

شاید مهمترین دلیل آن انحرافات فراوانی بود که در حوزه اتاق فکر در کشور رخ داده بود و من هم تجربه کار عملی در اتاق فکر داشتم و این انحرافات را با پوست و استخوانم لمس کرده بودم برآن شدم که تجربه خودم را با کشور و جامعه علمی به اشتراک بگذارم تا به این انحرافات در این حوزه پایان دهم  مثلا بسیاری از سیاستمدران تا نزدیک انتخابات می­شوند اتاق فکر تشکیل می­دهند که این نشان دهنده ذهنیت عوامانه آنها  از  تفکر است که  متاسفانه این عوامزدگی معمولا در کارهای آنها  نیز دیده می­شود  اشتباه گرفتن اتاق فکر با اتاق مشاوره اتاق جلسه  اتاق نقد و...  برخاسته از ذهنیتی عوامانه است که راه به جایی نخواهد برد. مطالبی که در حوزه اتاق فکر  در کتاب بیان شده است عین تولید علم است من تجربه انجام شده در یک سازمان را به یک کتاب تبدیل و در اختیار کشور قرار داده ام .

دومین دلیل شاید وضعیت اسفبار اندیشه در کشور است که مرا واداشت کار جدیدی را در حوزه اندیشه در کشور آغاز کنم  چون کارهای احساسی  سیاسی و شعاری دیگر پاسخگو نیست  بایستی عمیق شد  بدون این عمق این کشور به جایی نخواهد رفت و برای این تمرکز و عمق بایستی از کوچه اندیشه عبور کرد. ما سرمایه گذاری چندانی برای اندیشه در سطح اجتماع نکرده ایم و نتیجه ان نیز نا گفته مشخص است  بسیاری از دردهای اجتماع ما با کمک اندیشه حل میشود . هیچ انسان و جامعه ای بدون تفکر رشد نکرده است.

دلیل سوم را این گونه بیان میکنم که برخی اوقات انسان به جایی می­رسد که رسالتی را در جامعه به عهده می گیرد و  من رسالت رشد اندیشه جامعه را در پیش گرفته ام من تصمیم دارم در حوزه اندیشه کشور کار ی انجام دهم و برا ی همین این کتاب کار اول و آخر من در حوزه تفکر نخواهد بود